تولید لیمو خشک حلقه ای با بهترین کیفیت

این روزها، لیمو های تازه را به صورت حلقه ای، خشک می کنند و به فروش می رسانند که طرز تهیه های متفاوتی دارد. لیمو، از خانواده مرکبات می باشد و به دلیل اینکه دارای اسید سیتریک می باشد، مزه ترشی دارد و از آن در آشپزی، بسیار استفاده می شود. اما لیمو تازه، ماندگاری زیادی ندارد و ممکن است پس از مدت کوتاهی طعم آن به تلخی بزند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

بنابراین، روش هایی وجود دارد که باعث می شود در تمام فصول، در خانه ها از آن وجود داشته باشد و بدون اینکه تلخ شود از آن استفاده کرد. یکی از آن روش ها، در آوردن آبلیمو می باشد. به این صورت که لیمو های تازه را بعد از شستن، توسط دستگاهی مخصوص، آبگیری می کنند و داخل بطری های آب معدنی یا نوشابه، در جای تاریک نگهداری می کنند.

روش دیگر، خشک کردن لیمو می باشد. لیمو های خشک شده، مدت زمان زیادی بدون این که تلخ شود، ماندگاری دارد. شما با این روش ها، می توانید در تمام فصل های سال، لیمو داشته باشید و از آن در غذاهایتان استفاده کنید.

امروزه، خشک کردن لیمو به صورت حلقه ای را به آسانی داخل خانه ها انجام می دهند و طرز تهیه های متفاوتی دارد. اما شما می توانید به راحتی از سوپر مارکت ها یا فروشگاه های اینترنتی آن را تهیه کنید.

بعضی ها، لیمو را به صورت درسته، پودری یا حلقه ای خشک میکنند و در غذاهایی مانند: آبگوشت، قورمه سبزی و قیمه استفاده می کنند. اما لیمو حلقه ای، بیشتر در شربت ها و دمنوش ها به کار می رود و طعم بی نظیری به آن ها می بخشد و شما می توانید با انجام مراحل زیر، خودتان در خانه، لیمو خشک تهیه کنید.

ابتدا، لیمو ها را شسته و هسته های آن را خارج کنید و به صورت حلقه ای برش های نازک بزنید. سپس، آن ها را با فاصله از هم، داخل یک سینی بزرگ بچینید و اجازه دهید برای چن روز زیر نور آفتاب خشک شوند.

شما این کار را می توانید داخل فر هم انجام دهید، تنها با این تفاوت که زمان خشک شدن داخل فر، کم تر است. مجموعه آراد برندینگ شما را به خواندن ادامه خبر دعوت می نماید.

تولید لیمو خشک

استفاده از طعم تلخ لیموی خشک در غذا می تواند طعمی اسیدی و تلخ با شیرینی شگفت انگیزی ایجاد کند.

از تولید لیمو خشک حلقه ای برای استفاده آن به عنوان چاشنی خورشت قیمه، ماهی، سوپ و سبزیجات استفاده شود.

همچنین می تواند به گوشت کبابی، محصولات پخته شده، کیکها و سسها طعم بدهد، و می توانیم برشهای لیموی خشک را به آب، چای سرد یا داغ اضافه کنیم.

حال به سراغ طرز تهیه نمک لیمو و شکر لیمو می رویم: علاوه بر درست کردن پوست لیموی خشک ساده، می توانید نمک لیمو و شکر لیمو نیز درست کنید.

تولید لیمو خشکبعد از اینکه پوست لیموها را رنده کردید، قبل از اینکه آب لیموها را بگیرید، پوست آن را با شکر یا نمک مخلوط کنید، برای نمک لیمو، از پوست 2 لیمو تا 1/2 فنجان نمک استفاده کنید.

برای شکر لیمو، از پوست 1 لیمو تا حدود 1-1.5 فنجان شکر استفاده کنید، نمک لیمو یا شکر لیمو را روی کاغذ روغنی بمالید و حدود 10 دقیقه در دستگاه خشک کن با دمای کم قرار دهید.

ظروف آب بندی شده وکیوم بهترین گزینه برای نگهداری میوه های خشک هستند زیرا مهر و موم سرعت اکسیداسیون را کاهش می دهد و محصولات خشک شما را برای مدت طولانی تری حفظ می کند، این ظروف را در یک کابینت خشک و تاریک نگهداری کنید.

لیمو خشک حلقه ای

اگر فصل لیمو می باشد و شما هنوز لیمو خشک حلقه ای با شکر، درست نکردید بهتر است هرچه زودتر دست به کار شوید و با استفاده از طرز تهیه آن که در ادامه گفته شده، برای فصل زمستان، از این معجون بسیار خوش طعم تهیه کنید. این معجون را علاوه بر شکر، با عسل هم درست می کنند و خواص آن با عسل، چند برابر بیشتر از شکر می باشد.

لیمو خشک حلقه ایهمان طور که گفته شد، لیمو دارای ویتامین سی می باشد و این ویتامین هم باعث افزایش سیستم ایمنی بدن می شود. عسل هم خاصیت ضد التهابی دارد و مانند لیمو، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. از این رو، معجون لیمو و عسل برای پیشگیری و درمان سرما خوردگی بسیار موثر می باشد و تهیه و مصرف آن، به شما توصیه می شود.

برای تهیه این معجون، سعی کنید از لیمو های زرد استفاده کنید چرا که تلخی کمتری نسبت به لیمو های سبز دارد و آبدار تر می باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.