استفاده از گردو خورشتی در فسنجون باعث ایجاد سم می شود

4. روده سالم را ترویج می کند: مطالعات نشان می‌دهند که اگر روده شما سرشار از باکتری‌های تقویت‌کننده سلامت و سایر میکروب‌ها (میکروب‌های روده شما) باشد، احتمالاً روده سالم و سلامت کلی خوبی خواهید داشت.

مطالعات انسانی بیشتری برای تایید اثرات خوردن گردو خورشتی بر کاهش خطر ابتلا به این سرطان ها و سایر سرطان ها، و همچنین برای روشن شدن همه راه ها یا مکانیسم هایی که از طریق آنها ممکن است کمک کند، مورد نیاز است.

گردو کالری متراکم است، اما مطالعات نشان می دهد که انرژی جذب شده از آنها 21٪ کمتر از آنچه بر اساس مواد مغذی آنها انتظار می رود است (منبع معتبر 19).

علاوه بر این، خوردن گردو حتی ممکن است به کنترل اشتهای شما کمک کند.

فروش ۲ نهال گردو بذری با باردهی ۲۵۰ کیلو در سال - همشهری آنلاین

در یک مطالعه به خوبی کنترل شده بر روی 10 فرد چاق، نوشیدن اسموتی ساخته شده با حدود 1.75 اونس (48 گرم) گردو یک بار در روز به مدت پنج روز، اشتها و گرسنگی را کاهش داد، در مقایسه با نوشیدنی دارونما که از نظر کالری و مواد مغذی برابر بود (منبع معتبر 20). .

علاوه بر این، پس از پنج روز مصرف اسموتی گردو، اسکن مغزی نشان داد که شرکت‌کنندگان در ناحیه‌ای از مغز فعال شده‌اند که به آنها کمک می‌کند در مقابل نشانه‌های غذایی بسیار وسوسه‌انگیز مانند کیک و سیب زمینی سرخ کرده مقاومت کنند.

حتی اگر مطالعات بزرگتر و طولانی مدت مورد نیاز است، این بینش اولیه را در مورد اینکه چگونه گردو ممکن است به کنترل اشتها و وزن کمک کند، ارائه می دهد.

خلاصه
اگرچه آنها پر کالری هستند، اما ممکن است تمام کالری گردو را جذب نکنید. علاوه بر این، آنها حتی ممکن است به شما در کنترل اشتها و گرسنگی کمک کنند.

7. ممکن است به مدیریت دیابت نوع 2 و کاهش خطر کمک کند

مطالعات مشاهده ای نشان می دهد که یکی از دلایلی که گردو با خطر کمتر دیابت نوع 2 مرتبط است این است که به کنترل وزن کمک می کند. اضافه وزن خطر ابتلا به قند خون بالا و دیابت را افزایش می دهد (منبع معتبر 21).

با این حال، خوردن گردو ممکن است با مکانیسم‌هایی فراتر از تأثیر آن بر کنترل وزن، به کنترل قند خون کمک کند.

در یک مطالعه کنترل شده بر روی 100 فرد مبتلا به دیابت نوع 2، مصرف 1 قاشق غذاخوری روغن گردو سرد فشرده در روز به مدت 3 ماه، در حالی که به داروهای معمول دیابت و رژیم غذایی متعادل خود ادامه دادند، منجر به کاهش 8 درصدی قند خون ناشتا شد.

علاوه بر این، مصرف کنندگان روغن گردو حدود 8 درصد کاهش هموگلوبین A1C (متوسط قند خون 3 ماهه) داشتند. گروه کنترل هیچ بهبودی در A1C یا قند خون ناشتا نشان نداد. هیچ کدام از گروه ها تغییری در وزن خود نداشتند.

خلاصه
خوردن گردو ممکن است به کنترل دیابت نوع 2 کمک کند و خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهد، زیرا آجیل ممکن است به کنترل وزن شما کمک کند. گردو ممکن است اثرات مستقیم تری بر کنترل قند خون نیز داشته باشد.

8. ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند
فشار خون بالا عامل خطر اصلی بیماری قلبی و سکته است.

برخی از مطالعات نشان می دهد که خوردن گردو ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند، از جمله در افراد مبتلا به فشار خون بالا و در افراد سالم در شرایط استرس. مطالعات دیگر این اثر را مشاهده نکردند (23 منبع معتبر، 24 منبع معتبر، 25 منبع معتبر).

در میان سایر رژیم‌های غذایی، مطالعه چهار ساله PREDIMED روی حدود 7500 بزرگسال در معرض خطر بالای بیماری قلبی، رژیم مدیترانه‌ای را با 1 اونس (28 گرم) آجیل مخلوط در روز آزمایش کرد که نیمی از آن گردو بود.

در پایان این مطالعه، افرادی که از رژیم غذایی مدیترانه‌ای غنی از آجیل استفاده می‌کردند، 0.65 میلی‌متر جیوه کاهش بیشتری در فشار خون دیاستولیک (عدد پایین) نسبت به افرادی داشتند که از یک رژیم غذایی کنترل سالم برای قلب مشابهی استفاده می‌کردند که آجیل دریافت نمی‌کردند.

این نشان می‌دهد که آجیل ممکن است فواید فشار خون یک رژیم غذایی سالم برای قلب را کمی بهبود بخشد. این مهم است، زیرا تصور می شود که تفاوت های کوچک در فشار خون تأثیر زیادی بر خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی دارد.

خلاصه
برخی از مطالعات نشان می دهد که خوردن 1 اونس (28 گرم) آجیل در روز، از جمله گردو، به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای قلب ممکن است به بهبود فشار خون کمک کند.

9. از پیری سالم پشتیبانی می کند
با افزایش سن، عملکرد بدنی خوب برای حفظ تحرک و استقلال شما ضروری است.

یکی از چیزهایی که ممکن است به حفظ توانایی های بدنی شما کمک کند عادات غذایی سالم است.

در یک مطالعه مشاهده ای بیش از 18 سال روی بیش از 50000 زن مسن، دانشمندان دریافتند کسانی که سالم ترین رژیم های غذایی را داشتند، 13 درصد کمتر در معرض خطر آسیب جسمانی قرار داشتند. گردو از جمله غذاهایی بود که بیشترین سهم را در رژیم غذایی سالم داشت (منبع معتبر 26).

گردو اگرچه کالری بالایی دارد، اما سرشار از ویتامین‌های ضروری، مواد معدنی، فیبر، چربی‌ها و ترکیبات گیاهی است که ممکن است با افزایش سن به عملکرد خوب بدن کمک کند (منبع معتبر 27).

خلاصه
یک رژیم غذایی سالم که شامل گردو است ممکن است به حفظ عملکرد فیزیکی مانند راه رفتن و توانایی های مراقبت از خود با افزایش سن کمک کند.

10. از عملکرد خوب مغز پشتیبانی می کند
این ممکن است تصادفی باشد که پوسته گردو شبیه یک مغز کوچک به نظر می رسد، اما تحقیقات نشان می دهد که این آجیل ممکن است واقعا برای ذهن شما مفید باشد (منبع مورد اعتماد 1).

مطالعات حیوانی و لوله آزمایش نشان داد که مواد مغذی موجود در گردو، از جمله چربی غیراشباع چندگانه، پلی فنول ها و ویتامین E، ممکن است به کاهش آسیب اکسیداتیو و التهاب در مغز شما کمک کند (منبع معتبر 28).

در یک مطالعه 10 ماهه در مورد بیماری آلزایمر، موش ها 6 تا 9 درصد از کالری خود را به عنوان گردو (معادل 1 تا 1.5 اونس یا 28 تا 45 گرم در روز در روز در افراد) تغذیه کردند، بهبود قابل توجهی در مهارت های یادگیری، حافظه و اضطراب داشتند.