بررسی اثرات سمی جیوه در صورت مصرف

سینابار که در زبان چینی با نام‌های Dansha و Censha نیز شناخته می‌شود، یک سینابار سولفیدی است که عمدتاً از سولفید جیوه (HgS) تشکیل شده و همچنین حاوی مقدار کمی جیوه محلول است (Yang et al., 2012).

اثرات پاکسازی آتش قلب، رفع تشنج، آرام بخش ذهن و سم زدایی دارد. شرکت آراد برندینگ عمدتاً برای درمان تپش قلب، بی خوابی و رویاپردازی، صرع، تشنج نوزادی، تاری دید، آفتا، گلودرد، درد و سم متورم استفاده می شود. این یک ماده دارویی متداول در عمل بالینی TCM است. در میان 564 فرآورده ثبت شده در فارماکوپه جمهوری خلق چین (ویرایش 2005)، آماده سازی حاوی سینابار حدود 7.6 درصد از کل را تشکیل می دهد. HgS در محلول آبی بسیار نامحلول است و به سختی توسط بدن انسان جذب می شود.

آن را فقط می توان در محلول aqua regia یا محلول سولفید قلیایی حل کرد تا آنیون های پیچیده و سولفید کامپوزیت تشکیل دهد.جیوه قرمز در چه وسایلی است  با این حال، سینره همچنان دارای اثرات سمی و جانبی قوی است زیرا اغلب حاوی تعداد کمی از نمک های جیوه محلول مانند HgCl است.

ترکیب شیمیایی بایجیانگ دان کلرید جیوه (HgCl2) است که اثر خورندگی قوی دارد. سمی است و نباید به صورت خوراکی مصرف شود. هنگام استفاده، آن را به صورت پودر در می آورند و روی سر درد می پاشند، با سایر داروها مخلوط می کنند تا پودر شود و برای استفاده مخلوط می شود و با یک پانسمان پوششی گچی بسته می شود یا به عنوان پانسمان استفاده می شود.

این عمدتا نقش خوردگی را ایفا می کند، به طوری که بافت های دارای زخم های غیر طبیعی می توانند خورده و پژمرده شوند (ژانگ و پو، 2019).

Hongsheng Dan (Zhao, 1983)، با اثرات سم زدایی، تخلیه چرک، از بین بردن پوسیدگی، و ترویج بازسازی بافت، طرز بو دادن تخمه در ماهیتابه یک داروی مهم در درمان بیماری زخم در جراحی TCM است.

آزمایش B. J. Zhou همچنین ثابت کرد که اکسیر دارای اثر باکتری‌کشی قوی بر روی باکتری‌های چرکی معمولی مانند استافیلوکوکوس اورئوس و اشریشیا کلی در شرایط آزمایشگاهی است و اثر باکتری‌کشی آن بیش از 100 برابر بیشتر از ضدعفونی‌کننده قوی کربولیک اسید است.

مکانیسم باکتری کشی Hongsheng Dan مانند سایر داروهای جیوه است، لباس بلوچی یعنی یون های جیوه با گروه SH از آنزیم های باکتری ترکیب می شوند تا آنزیم ها را غیرفعال کرده و باعث مرگ باکتری شوند. با این حال، در حضور مواد آلی پروتئین، یون‌های جیوه با پروتئین ترکیب می‌شوند تا اثر باکتری‌کشی را کاهش دهند.

  • منابع:
    1. Mercury and Mercury-Containing Preparations: History of Use, Clinical Applications, Pharmacology, Toxicology, and Pharmacokinetics in Traditional Chinese Medicine
  • تبلیغات: 
    1. سبز نگهداشتن انواع گیاه بدون نیاز به آبیاری
    2. با خوابیدن بیشتر از بیدار ماندن پول در بیاورید
    3. طرح سرمایه گذاری یک فرد برای جهانیان سوژه شد!
    4. راز خوشحالی افراد موفق را تجربه کنید!