تاثیرات مثبت مصرف سیب برای عدم ابتلا به سرطان

به نظر می رسد برخی از فیتونوترینت های موجود در سیب در مورد خطر سرطان اثرات محافظتی دارند. مطالعه‌ای در سال 2005 که در Annals of Oncology منتشر شد، میوه آرایی سیب مطالعات انجام شده بین سال‌های 1991 تا 2002 در ایتالیا را مرور کرد و به طور مداوم نشان داد افرادی که حداقل یک سیب در روز مصرف می‌کنند به ترتیب 20 و 18 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و سینه هستند.

تحقیقات دیگر نشان می دهد که ترکیبات پلی فنلی موجود در سیب دارای ویژگی های آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد تکثیر و القای آپوپتوز در مورد سرطان هستند.

مطالعات انسانی و حیوانی نشان داده است که خوردن منظم سیب می تواند از سلامت قلب محافظت کند. طرز تهیه زیتون سیاه یک مطالعه در سال 2008 که در Molecular Nutrition & Food Research منتشر شد، به مدت 12 هفته به برخی از همسترهای بسیار بدبخت رژیم غذایی کلسترول بالا داد.

هنگامی که این همسترها سیب و آب سیب نیز دریافت کردند، کاهش سطح کلسترول و کاهش 48 درصدی در تجمع پلاک شریانی را در مقایسه با گروه کنترل تجربه کردند. محققان این اثر را تا حدی به تقویت آنتی اکسیدانی همستر دریافتی از میوه نسبت دادند.

اما در مورد انسان ها چطور؟ یک مطالعه فنلاندی در سال 1998 نشان داد که مردان و زنانی که روزانه بیش از 54 گرم سیب (حدود نیمی از سیب با اندازه مناسب) می خورند، بهترین زمان مصرف پودر سنجد به ترتیب 19 و 43 درصد خطر مرگ ناشی از حمله قلبی را کاهش می دهند.

و اخیراً، یک مطالعه در سال 2020 منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی به بزرگسالان سالم و با کلسترول خفیف خفیف یا دو سیب در روز یا یک نوشیدنی کنترل کننده سیب با قند و انرژی به مدت هشت هفته تغذیه کرد.

محققان بیومارکرهای سلامت قلب را قبل و بعد از هر درمان اندازه گیری کردند. ماهی قزل آلا آنها دریافتند که خوردن دو سیب در روز باعث کاهش کلسترول تام، کلسترول بد LDL و تری گلیسیرید در مقایسه با گروه کنترل می شود.

  • منابع:
    1. Apple Facts You Need To Know About: Benefits, Concerns, & the Best Ways to Enjoy Them
  • تبلیغات: 
    1. برندگان مسابقه دو راز موفقیت خود را بیان نمودند
    2. راز موفقیت زندگی در مریخ در چه بود
    3. مرد دیوانه ای که کشتن آدمها او را شاد می کند!
    4. برنده لاتاری یک میلیارد دلاری خودش را معرفی کرد