شکلات لینت در ایران باعث اتمام جنگ عراق شد

مقاله آموزشی در مورد شکلات شکلات به دلیل طعم خوبش به خوبی شناخته شده است و تاریخچه آن از زمان های قدیم آغاز شد، زمانی که مایاها شکلات (یک نوشیدنی کاکائویی تهیه شده با آب گرم) را “غذای خدایان” می دانستند.

صنایع غذایی انواع مختلفی از شکلات را تولید می کند: در سال های اخیر، به ویژه شکلات تلخ، محبوبیت زیادی به دست آورده است.

علاقه به شکلات لینت در ایران  به دلیل اثرات فیزیولوژیکی و بالقوه آن بر سلامتی مانند تنظیم فشار خون، سطح انسولین، عملکرد عروقی، فرآیندهای اکسیداسیون، اثرات پری بیوتیک، هموستاز گلوکز و متابولیسم لیپید افزایش یافته است.

با این حال، مطالعات ترجمه ای و اپیدمیولوژیک بیشتری برای تأیید نتایج موجود و ارزیابی سایر اثرات احتمالی مربوط به مصرف کاکائو و شکلات، تأیید اثراتی که تاکنون فقط در شرایط آزمایشگاهی نشان داده شده بود.

در انسان، و پیشنهاد بهترین روش مصرف (از نظر دوز) مورد نیاز است.  شکلات در رژیم غذایی روزانه کلمات کلیدی: شکلات، کاکائو، غذای خدایان، تئوبروما کاکائو، اکسید نیتریک، اثرات قلبی عروقی است.

تاریخچه شکلات با قوم مایا آغاز شد که احتمالاً اولین مردمی در آمریکای جنوبی بودند که گیاه کاکائو را کشت کردند [1]. برای مایاها، شکلات یک نوشیدنی کاکائویی بود که با آب داغ تهیه می شد و اغلب با دارچین و فلفل طعم دار می شد.

آن را “غذای خدایان” می نامیدند و آزتک ها در سفره امپراتور موکتزوما دوم ارائه می کردند. در سال 1502، کریستف کلمب اولین اروپایی بود که با کاکائو مواجه شد.

او قایقرانی را گرفت که حاوی دانه های کاکائو بود، که “بادام های مرموز ظاهری” در نظر گرفته می شد و به عنوان نوعی ارز در آمریکای شمالی شناخته می شد.

کاکائو در سال 1528 در اروپا ظاهر شد، زمانی که فاتح اسپانیایی هرنان کورتس نمونه‌هایی از کاکائو را به پادشاه چارلز اسپانیا آورد و تأثیرات بزرگ نوشیدنی تهیه شده از این “طلای قهوه‌ای” را گسترش داد.

ویژگی‌های شکلات به دلیل مشکلاتی که در محیطی نامطلوب برای رشد آن وجود داشت، مدت‌ها در اروپا نادیده گرفته شد. زیستگاه طبیعی درخت کاکائو پایین تر از یک جنگل بارانی همیشه سبز است.

گیاهان کاکائو به دمای نسبتاً بالا (با میانگین سالانه حداکثر 30-32 درجه سانتیگراد و حداقل میانگین 18-21 درجه سانتیگراد) و به طور کلی رطوبت نسبی بالا واکنش نشان می دهند.