فواید لیمو برای سلامتی

 

فواید سلامتی لیمو ممکن است به محتوای ویتامین C آن نسبت داده شود. این می تواند به بهبود سلامت پوست، کاهش وزن کمک کند و ممکن است به عنوان خوشبو کننده نفس عمل کند. لیمو همچنین ممکن است به مشکلات دندانی، عفونت گلو و فشار خون بالا کمک کند. از این مرکبات می توان در مراقبت از پوست و مو نیز استفاده کرد. لیمو همچنین ممکن است به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کند.

به خصوص آب لیمو دارای چندین فواید سلامتی مرتبط با آن است. حتی بیشتر، لیموناد به عنوان یک نوشیدنی با طراوت به شما کمک می کند آرام و خنک بمانید.

لیمو چیست؟
لیمو یک مرکبات زرد رنگ است که از خانواده Rutaceae است. نام علمی آن Citrus limon و بومی جنوب آسیا است. لیموها عمدتاً گرد یا بیضی شکل هستند و پوست ضخیم دارند. آب این میوه ها به دلیل وجود اسید سیتریک در آن طعم ترش و اسیدی دارد. لیموترش و لیمو عمانی سیاه به دلیل محتوای بالای ویتامین C آن ارزشمند است. آنها برای طعم دادن به محصولات پخته شده، کوکتل ها، سس های سالاد، سس ها و دسرها استفاده می شوند.

 

فواید شگفت انگیز لیمو

مردم با مخلوط کردن آب لیمو و آب لیموناد درست می کنند. نوشیدن آب آن با روغن زیتون یک درمان خانگی شناخته شده برای سنگ کیسه صفرا است. طبق نتایج گزارش شده در یک مطالعه توسط Annals of the Rheumatic Diseases، آب لیمو ممکن است در برابر پلی آرتریت التهابی و آرتریت نیز محافظت کند. با این حال، تحقیقات بیشتری برای تایید اثربخشی این نتایج مورد نیاز است. بسیاری نیز از آن به عنوان یک عامل شستشو استفاده می کنند، زیرا توانایی آن در از بین بردن لکه ها است. رایحه قوی آن می تواند پشه ها را نیز دفع کند.

لیمو ترش جهرم

حقایق تغذیه ای لیمو
فواید لیمو برای سلامتی به دلیل عناصر مغذی فراوان آن است. با توجه به پایگاه داده ملی مواد مغذی USDA، ممکن است حاوی مقدار خوبی ویتامین C و مقدار کمی از تعدادی ویتامین و مواد معدنی، از جمله ویتامین های B (نیاسین، فولات، تیامین، ریبوفلاوین) و همچنین پتاسیم، روی، و منیزیم.

 

فواید لیمو برای سلامتی
فواید مختلف سلامتی این مرکبات خوش طعم به تفصیل در زیر توضیح داده شده است:

آب لیمو ممکن است به شما در کنترل فشار خون با استفاده طولانی مدت کمک کند. طبق مطالعه ای که در مجله تغذیه و متابولیسم منتشر شد، مصرف منظم لیمو همراه با پیاده روی (متوسط ​​حرکات بدن) ممکن است در کاهش فشار خون بالا موثر باشد.

ممکن است به کاهش وزن کمک کند
گفته می شود نوشیدن آب گرم همراه با لیمو و عسل یا چای لیمو عمانی در صبح به کاهش وزن شما کمک می کند. در حالی که ممکن است برای شما مفید باشد یا نباشد، یک مطالعه تحقیقاتی انجام شده بر روی موش ها تایید کرد که پلی فنول های موجود در آن می تواند افزایش وزن بدن و تجمع چربی بدن را سرکوب کند. این می تواند پیامدهای مثبتی برای نوشیدنی های آب لیمو در کاهش وزن انسان داشته باشد.

 

درباره فواید سم زدایی آب لیمو در اینجا بیشتر بخوانید.

ممکن است به جلوگیری از سنگ کلیه کمک کند
هر دو کنسانتره میوه تازه و آب لیمو نسبت به آب گریپ فروت و کنسانتره آب پرتقال حاوی اسید سیتریک در لیتر هستند. این مورد تایید شده است.