لامپ هالوژن خزرشید باعث جدایی زوج جوان تایلندی شد

دستگاهی که برای تولید تشعشع مرئی طراحی شده است لامپ هالوژن خزرشید نامیده می شود، امروزه لامپ هالوژن خزرشید رشته‌ای رشته‌ای که اساسی‌ترین منبع نور هستند، نور را با تشعشع رشته‌ای تولید می‌کنند، در حالی که لامپ‌های تخلیه، که به بازده نوری بالا معروف هستند، با تخلیه الکتریکی در گاز، نور تولید می‌کنند.

مقدار شار نوری تولید شده توسط یک لامپ هالوژن خزرشید با مصرف 1 وات، مقدار بازده نوری آن لامپ است، اما عواملی مانند دمای بیرون، مشخصات بالاست، موقعیت سوختن لامپ، تغییر ولتاژ شبکه، زمان استفاده ممکن است باعث تغییر در راندمان لامپ شود، متوسط ​​زمان استفاده از لامپ در شرایط کارکرد استاندارد، عمر لامپ نامیده می شود، نوسانات ولتاژ شبکه، گرد و غبار، رطوبت، ارتعاش، فرکانس روشن و خاموش، دمای محیط، ویژگی های عناصری مانند استارت و بالاست بر عمر لامپ تأثیر می گذارد.

لامپ

لامپ های رشته ای یکی از قدیمی ترین منابع نور الکتریکی هستند، امروزه به دلیل ارزان بودن و نصب آسان آنها به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند، لامپ های رشته ای؛ با عبور جریان از طریق رشته ساخته شده از سیم تنگستن، آنها نور را در نتیجه قرمز شدن رشته ای سیم تولید می کنند.

لامپ های رشته ای یک طیف یکنواخت و پیوسته تولید می کنند، اگرچه رندر رنگی آنها زیاد است، اما رندر نور بسیار کم دارند، دلیل این امر تلفات حرارتی بالا و این واقعیت است که بیشتر تابش ساطع شده در طول موج مادون قرمز است.

بازده نوری لامپ ها بسته به قدرت و ساختار لامپ است، تابش در ناحیه مرئی به دلیل دمای متوسط ​​روی رشته 1500 درجه سانتیگراد رخ می دهد، سیم تنگستن به دست آمده از معدن تنگستن به دلیل نقطه ذوب بسیار بالا و ویژگی تبخیر کم به عنوان سیم رشته در لامپ استفاده می شود، سیم مارپیچ و پیچ خورده است تا هم از دست دادن گرما و هم از دست دادن مواد در نتیجه تبخیر کاهش یابد.