مراحل تولید لیمو خشک و فروش بی واسطه آن

یکی از مرکبات با طراوت و محبوب، با کاربردهای مختلف نیز لیمو می باشد، کارخانه لیمو خشک حلقه ای صادراتی از این میوه فرآورده های مختلفی به دست می آورد که تولید، پخش، عرضه آن را بر عهده می گیرد.

می توان به آبلیمو طبیعی، سسها، سسهای سالاد، مارینادها، نوشیدنیها و دسرها به عنوان این فرآورده ها اشاره کرد، البته از این میوه به دلیل طعم ترش آن بیشتر به عنوان طعم دهنده استفاده می شود تا میوه ای که به تنهایی خورده شود. لیمو خشک می تواند به کنترل فشار خون شما کمک کند، پخش و عرضه لیمو خشک حلقه ای با توجه به خاصیتهایی که دارد در بازار بسیار زیاد است، مصرف روزانه لیموی خشک همراه با فعالیتهایی مانند پیاده روی روزانه دو عاملی هستند که می توانند فشار خون را تا حد زیادی بهبود بخشند.

مجموعه آراد برندینگ شما را به خواندن ادامه مطلب دعوت می نماید.

تولید لیمو خشک

استفاده از طعم تلخ لیموی خشک در غذا می تواند طعمی اسیدی و تلخ با شیرینی شگفت انگیزی ایجاد کند. از تولید لیمو خشک حلقه ای برای استفاده آن به عنوان چاشنی خورشت قیمه، ماهی، سوپ و سبزیجات استفاده شود.

همچنین می تواند به گوشت کبابی، محصولات پخته شده، کیکها و سسها طعم بدهد، و می توانیم برشهای لیموی خشک را به آب، چای سرد یا داغ اضافه کنیم.

حال به سراغ طرز تهیه نمک لیمو و شکر لیمو می رویم: علاوه بر درست کردن پوست لیموی خشک ساده، می توانید نمک لیمو و شکر لیمو نیز درست کنید.

بعد از اینکه پوست لیموها را رنده کردید، قبل از اینکه آب لیموها را بگیرید، پوست آن را با شکر یا نمک مخلوط کنید، برای نمک لیمو، از پوست 2 لیمو تا 1/2 فنجان نمک استفاده کنید.

برای شکر لیمو، از پوست 1 لیمو تا حدود 1-1.5 فنجان شکر استفاده کنید، نمک لیمو یا شکر لیمو را روی کاغذ روغنی بمالید و حدود 10 دقیقه در دستگاه خشک کن با دمای کم قرار دهید.

ظروف آب بندی شده وکیوم بهترین گزینه برای نگهداری میوه های خشک هستند زیرا مهر و موم سرعت اکسیداسیون را کاهش می دهد و محصولات خشک شما را برای مدت طولانی تری حفظ می کند، این ظروف را در یک کابینت خشک و تاریک نگهداری کنید.

فروش لیمو خشک

لیموها از نظر ظاهر شبیه هم هستند ولی با هم متفاوت می باشند از جمله میوه ای خشک شده است که در کشور ما طرفدار زیادی دارد لذا فروش لیمو خشک در فصول سرد سال به دلیل نبود لیمو ترش تازه بیشتر می شود برای همین است که قیمت لیمو تازه در فصل سرد بیشتر می گردد.

لیمو میوه ای از خانواده مرکبات، مانند گریپ فروت، پرتقال، نارنگی باید گفت این میوه ها در همه جای دنیا یافت می شوند ولی غالباً در محیطهای گرمسیر پرورش پیدا می کند و انواع مختلفی دارد می‌توان به نمونه ‌های آن اشاره نمود.

لیموی خونی، لیمویی زنجبیلی و غیره می باشد که از میان آنها لیموی سنگی و لیمو ترش محبوبیت بیشتری دارد لیمو از دیرباز به عنوان چاشنی غذا استفاده می شده نه تنها در غذا برای آماده کردن انواع نوشیدنی نگهداری مواد خوراکی استفاده در لوازم بهداشتی و آرایشی و غیره کاربرد دارد.

با این وجود تشخیص این دو لیمو از یکدیگر سخت است و از نظر مواد تشکیل دهنده آن با هم فرق می کند.

لیموی خشک از قدیم به عنوان طعم دهنده چای استفاده می کردند البته لیمو ترش سنگی و لیمو ترش از میان انواع لیموها استفاده بیشتری دارد لذا خرید و فروش این نوع لیمو خشک از مرکز فروش آن راحت انجام می شود.

تنها فرقی که لیمویی سنگی و لیموی ترش دارند مزه آن است لیمو ترش مزه ترشی آن نسبت به لیمو سنگی بیشتر است برای همین لیموی سنگی میزان قند آن بیشتر می باشد لذا در زمان خشک شدن نیز تفاوت این دو را حس می کنید.

از کاربردهای آن می توان گفت که هر دو در آشپزخانه استفاده می شوند لذا آماده کردن انواع غذاها و سالادهای سسها و غیره به کار می‌روند البته که میزان استفاده از آن بستگی به ذائقه فرد دارد.

فواید لیمو خشک از انواع سنگی و ترش می توان گفت که دارای ویتامین و کربوهیدرات هستند و سرشار از ویتامینها فولات پتاسیم می باشند به طور کلی اگر از نظر ظاهری با هم تفاوت دارند ولی از نظر خواص با هم یکی هستند.