مزیت وکاربرد عسل و لیمو

 

یک تونیک عالی برای سلامتی، مصرف منظم آب عسل لیمو به سلامت سیستم گوارش شما کمک می کند. نوشیدن آب لیمو با عسل باعث افزایش ترشح اسید معده و ترشح صفرا می شود. این به تجزیه آسان و سیستماتیک مواد غذایی و جذب بدون درز مواد مغذی کمک می کند. غذای هضم نشده می تواند منجر به احساس نفخ و نفخ در معده شود. نوشیدن عسل با لیمو به بهبود حرکات روده کمک می کند و در نتیجه دفع را به یک فرآیند صاف تبدیل می کند.

بدن را سم زدایی می کند

فواید عسل و لیمو ترش جهرم همچنین شامل حفظ بدن شما از رادیکال های آزاد سمی و مضر است که منجر به یبوست، آکنه / جوش یا بسیاری از مشکلات دیگر می شود. سبک زندگی امروزی شانس قرار گرفتن بدن در معرض مواد شیمیایی و کودها را افزایش داده است. آلودگی، عادات غذایی ناسالم و سایر عوامل خارجی باعث تجمع سموم در بافت پوست، کبد و مجاری تنفسی می شود. بنابراین، نوشیدن لیمو و عسل با آب گرم به سم زدایی بدن کمک می کند. این یک مقوی موثر کبد است که با خنثی کردن رادیکال های آزاد مضر در بدن به بهبود عملکرد آن کمک می کند.

پوست را پاک می کند

از امتحان کردن هر دارویی زیر نور خورشید برای رفع آکنه و جوش پوست خود خسته شده اید؟ در طول روز به نوشیدن آب گرم همراه با عسل و لیمو یا لیمو عمانی زرد روی بیاورید و ببینید که این مشکل در یک دوره زمانی ناپدید می شود. لیمو دارای خواص کنترل کننده چربی است و همچنین به از بین بردن چربی اضافی از سطح پوست کمک می کند. اسید سیتریک موجود در آن به دفع رادیکال های آزاد و سایر مواد شیمیایی سمی از سیستم گوارش کمک می کند. در حالی که بیشتر مردم لیمو را مستقیماً روی صورت می‌مالند، ممکن است برای همه انواع پوست مناسب نباشد. بنابراین، نوشیدن معجون لیمو و عسل با آب داغ چنین تهدیدی را ایجاد نمی کند. نکات بیشتر زیبایی خانگی برای پوست را در وبلاگ ما بخوانید.

به افزایش ایمنی کمک می کند

نوشیدنی لیمو عسل با توجه به طبع شربت آبلیمو برای افزایش ایمنی نیز عالی است. این به شما کمک می‌کند از عفونت‌ها و بیماری‌های رایج که تغییر فصل باعث می‌شود، محافظت بمانید. نوشیدن این ترکیب به طور منظم موارد سرماخوردگی و آنفولانزا و سایر آلرژی ها را در شما کاهش می دهد. عسل دارای خواص درمانی و سرشار از خواص آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی و ضد میکروبی است. این به جلوگیری از عفونت ها و همچنین در بهبود بیماری کمک می کند.

لیمو سیر

عسل و لیمو برای کاهش وزن

یک لیوان لیمو و عسل در آب داغ به بهبود متابولیسم و ​​منظم کردن حرکات روده کمک می کند. هر دوی اینها تضمین می کند که هیچ گونه سموم مضر در بدن تجمع نمی یابد که اغلب باعث اضافه وزن در افراد می شود. نوشیدن این معجون با معده خالی، اول صبح، سیستم شما را در حالت چربی سوزی قرار می دهد، بنابراین در طول روز احساس تناسب اندام، سالم و سبک می کنید.

درمان خوبی برای عفونت گلو

برخلاف تصور رایج، غذاهای مرکباتی به رهایی از مشکل گلودرد یا تحریک پذیری کمک می کنند. لیمو به رقیق شدن مخاط کمک می کند و بنابراین تخلیه آن را آسان تر می کند. از طرف دیگر عسل دارای پراکسیدهایی است که به عنوان ضدعفونی کننده بر روی باکتری های عامل ویروس عمل می کند. همچنین اگزالات لیمو ترش به سرکوب تشکیل بیش از حد خلط و مخاط و خشک کردن مجاری تنفسی کمک می کند و در نتیجه موارد سرفه را کنترل می کند. اگر از سرفه رنج می برید، می توانید از زنجبیل عسل دابور نیز استفاده کنید.

انرژی شما را افزایش می دهد

عسل خواص شگفت انگیزی برای از بین بردن باکتری ها دارد. افزایش انرژی که عسل می تواند ارائه دهد، یکی دیگر از مزایای سلامتی عالی استفاده از عسل است. وقتی عسل را به رژیم غذایی خود اضافه می کنید، می تواند انرژی خوبی به شما بدهد و بسیار سالم تر از شکر یا جایگزین های شکری است که امروزه در دسترس هستند.