مواد اولیه در تولید لیوان های کاغذی

لیوان های کاغذی یکبار مصرف معمولاً از تخته کاغذی مرغوب و یک پوشش پلی اتیلن داخلی تشکیل شده اند و به طور گسترده در زندگی روزمره مورد استفاده قرار می گیرند.

با این حال، بیشتر لیوان‌های کاغذی و سفره یکبار مصرف کاغذی فقط برای مدت کوتاهی مورد استفاده قرار می‌گیرند و پس از اتمام خدمتشان به دلیل مشکل در جداسازی اجزا، سوزانده یا در محل دفن زباله جمع می‌شوند که منجر به تهدیدی جدی برای اکوسیستم ما می‌شود. بنابراین، توسعه یک روش آسان و سبز برای بازیافت و استفاده مجدد از لیوان های کاغذی یکبار مصرف حیاتی است.

با استفاده از مایع یونی 1-آلیل-3- متیل ایمیدازولیوم کلرید (AmimCl) به عنوان حلال، فیلم های کامپوزیت سلولزی/پلی اتیلن شفاف و همگن با موفقیت از لیوان های کاغذی یکبار مصرف مبتنی بر بامبو به روش “روش یک گلدانی” بدون هیچ گونه پیش آماده سازی شدند. -رفتار. مشخص شد که تبدیل سلولز I به II پس از فرآیندهای انحلال و بازسازی وجود دارد و درجه بلورینگی مواد مبتنی بر سلولز بازسازی شده به طور قابل توجهی کاهش یافته است که منجر به تغییر در خواص حرارتی می شود.

در همین حال، در مقایسه با فیلم‌های سلولزی خالص سنتی، فیلم‌های کامپوزیت دارای خواص محافظتی خوب در برابر اشعه ماوراء بنفش و آبگریزی بودند.

علاوه بر این، آنها همچنین خواص مکانیکی خوبی از خود نشان دادند. علاوه بر این، اندازه پوشش های پلی اتیلن زمین اثرات آشکاری بر ساختار و خواص فیلم های کامپوزیت نشان می دهد، جایی که CPE100 (الک شده با مش 100-200) دارای همگن ترین بافت و بالاترین استحکام کششی (82 مگاپاسکال)، بالاتر از فیلم پلی اتیلن تجاری (9-12 مگاپاسکال) که برتری خود را به عنوان مواد بسته بندی یا بسته بندی نشان می دهد.

در نتیجه، اهداف ساخت فیلم‌های کامپوزیت سلولزی/پلی‌اتیلن یکنواخت و ارزش‌گذاری ضایعات جامد از لیوان کاغذی چای دار یکبار مصرف به طور همزمان با یک “روش یک گلدانی” آسان و سبز به دست آمد.

با توسعه اقتصاد و رشد مستمر جمعیت جهان، محصولات یکبار مصرف به طور گسترده ای مورد استفاده و ترویج قرار می گیرند. لیوان های کاغذی یکبار مصرف و بشقاب یکبار مصرف کاغذی (DPC) مزایای زیادی مانند بهداشت نسبی، قیمت پایین، استفاده راحت و خروجی زیاد دارند و به طور گسترده در بسیاری از خانواده ها، شرکت ها و مکان های عمومی استفاده می شوند.

طبق آمار، مصرف جهانی لیوان کاغذی یکبار مصرف از مرز 220 میلیارد گذشت و در سال 2018 به 32 سرانه رسیده است. علاوه بر این، گزارش شده است که میزان مصرف سالانه لیوان های کاغذی یکبار مصرف در بریتانیا و چین به ترتیب به بیش از 2.5 میلیارد و 10 میلیارد رسیده است.

  • نابع:
    1. Fabrication and Characterization of Transparent and Uniform Cellulose/Polyethylene Composite Films from Used Disposable Paper Cups by the “One-Pot Method”
  • تبلیغات: 
    1. دفتری که برگه های آن تغییر اندازه می دهند
    2. فوتبالیست معروفی که برای پسرش هدیه چند میلیاردی خرید!
    3. ساخت مداد با استفاده از ذغال بجای چوب
    4. پسر بچه ای با استفاده از ساعت مچی خود ثروتمندترین آدم دنیا شد!