پرک لیمو عمانی ترش سیاه بدون پوست

پرک لیمو عمانی

پرک لیمو عمانی یکی از چاشنی‌های معروف در غذاهای ایرانی است. از پرک لیمو عمانی ترش سیاه بدون پوست برای طعم دهنده خورشت وغذا استفاده می شود. علاوه براین، می‌توان برای تهیه دتاکس واتر و طعم‌دهی به آب، تهیه لیموناد و چای، دمنوش لیمو و برای طعم‌دهی به غذاهای پخته شده، سوپ، سس،گوشت و سبزیجات استفاده کرد.

پرک لیمو عمانی ترش سیاه بدون پوست

خرید پرک لیمو عمانی

خرید پرک لیمو عمانی

لیمو عمانی خشک شده از چاشنی‌های محبوب و پرطرفدار در تهیه انواع غذاها به‌حساب می‌آید که دارای مشتقات متنوعی از جمله لیمو سیاه ، پودر لیمو، پرک لیمو و … است. پرک لیمو حاصل تمیز و خشک کردن مغز لیمو عمانی بوده و در انواع غذاها و دمنوش‌ها کاربرد دارد. لیمو عمانی از رنگ زرد متمایل به خردلی برخوردار بوده و پس از برداشت و خشک شدن رو به تیرگی می‌رود. حال پس از خشک کردن لیمو امانی و پوست کندن آن، مغز لیمو عمانی را با دست کاملا تمیز کرده و دانه‌های آن را جدا می‌کنند که محصول به‌دست آمده به عنوان لیمو پرک‌ شده در طعم‌دهندگی غذاها موثر خواهد بود.

به‌طور کلی قیمت خرید پرک لیمو عمانی تحت تاثیر عواملی مانند تازه بودن محصول، طعم ترش بیشتر، تمیزتر بودن، بدون هسته بودن پرک و میزان کشت و برداشت لیمو عمانی در کشور تعیین می‌شود.

لیمو پرک موجود در بازار با توجه به مبدا کشت و میزان تمیز بودن محصول از کیفیت‌های متفاوتی برخوردار بوده که این عوامل در تعیین قیمت پرک لیمو تاثیر‌گذار هستند.اگر قصد خرید پرک لیمو عمانی را دارید به فروشگاه سراسر کشور یا عطاری های معتبر مراجعه کنید.

پرک لیمو عمانی سیاه

پرک لیمو عمانی سیاه پرک لیمو عمانی سیاه که از تمیز کردن مغز لیمو امانی تهیه می‌شود، از خواص درمانی و دارویی فراوانی چون تقویت و بهبود قلب، پیشگیری از سرطان، کاهش فشار خون و کلسترول، آرامش اعصاب، درمان سردرد و … برخوردار است؛ از این‌رو بسیاری از افراد به خرید پرک لیمو عمانی تازه و مرغوب تمایل دارند تا به عنوان چاشنی ترش از آن استفاده کنند.استفاده در آشپزی و طعم‌دار کردن انواع غذاها و خورشت‌ها تهیه دمنوش‌های گیاهی دم کردن به همراه عسل و نبات از کاربردهای پرک لیمو عمانی میباشد.

پرک لیمو عمانی سرشار از:ریبوفلاوین ، فولیک اسید ، ویتامین C ، ویتامین D ، کلسیم ، آهن ، منیزیم ، فسفر و پتاسیم میباشد.

مشخصات بهار نارنج مرکبات

مشخصات بهار نارنج مرکبات شکوفه‌های درخت نارنج را بهار نارنج گویند. گیاه نارنج بومی مناطق استوایی آسیا از جمله هند و چین است و در مناطق گرم و نیمه گرم به خوبی رشد می‌کند. در ایران در استان‌های گیلان و مازندران و فارس رویش بیشتری دارد. قسمت‌های مورد استفاده این گیاه، گل، برگ، میوه و آب نارنج است که همگی دارای خواص دارویی هستند.

نظر ترکیبات شیمیایی و مواد عامله در نارنج وجود ویتامین ب ۱ و ویتامین آ مشخص شده است و از گل‌های تازه آن یا بهار نارنج مقداری اسانس روغنی به نام اویل اف، نرولی بیگارد و عرق بهار نارنج استخراج می‌شود. در پوست آن مواد هسپریدین و ایزو هسپریدین و اورانتیامارین و یک اسید متبلور و بی شکل و در قسمت پوست به خصوص گوشت سفید اسفنجی داخل پوست آن ماده‌ی تلخی وجود دارد. در گزارش دیگری آمده است که از برگ و سر شاخه‌های سبز و جوان آن نیز اسانسی به نام اسانس پتی گرین گرفته می‌شود، در اسانس نارنج مواد هفت هیدروکسی کومارین ژرانیل اتر یا اوراپتن یافت می‌شود.

تازه کردن هوا یکی از بهترین چیز‌هایی که در مورد عرق بهار نارنج میتوان گفت: عطر خوش آن است. هنگامی که این عرق را در خانه داشته باشید، به خوشبو کننده‌های تجاری هوا نیازی ندارید. فقط چند قاشق چایخوری از این عرق را در یک کاسه آب بریزید تا عطر طبیعی آن در خانه تان پخش شود.

نرم کننده مو عرق بهار نارنج همچنین در تهیه‌ی بسیاری از محصولات مراقبت از مو استفاده می‌شود. این ماده نه تنها بوی فوق العاده‌ای دارد بلکه مزایایی نیز برای مو‌ها دارد. عرق بهار نارنج به تمیز کردن مو‌های شما کمک می‌کند و سبب درخشان و قوی شدن آن‌ها می‌شود. این ماده مو‌های شما را براق هم می‌کند.

مرطوب کردن پوست عرق بهار نارنج می‌تواند بیش‌ترین رطوبت را به پوست بدهد؛ بنابراین قادر است آب کافی برای پوست فراهم کند. حفظ آب در سلول‌های پوست بسیار اهمیت دارد. به این ترتیب می‌توانید از خشکی پوست جلوگیری کنید و ظاهر پوست را بهبود ببخشید. این همان فایده‌ای است که روغن زیتون نیز برای پوست دارد.

همچنین این گیاه فرآورده‌های بسیاری همچون، مربا، عرق، شربت، گیاه تازه، گیاه خشک شده، گیاه پودر شده، چای سیاه بهار نارنج و … دارد که می‌توان با توجه به ذائقه خود، از آن‌ها استفاده نمود

کاربرد و مصارف بهار نارنج مرکبات

کاربرد و مصارف بهار نارنج مرکبات طبع بهار نارنج گرم و خشک است و برای افرادی که طبع سردی دارند بسیار مناسب است. درخت نارنج در مرحله اولیه به صورت بذر کاشته می شود و عموما در مناطق کاملا شمالی یا جنوبی به عمل می آید. این درخت عموما در مناطق گرم و مرطوب سرپا می ماند.

شکوفه بهار نارنج گرفته تا میوه آن سرشار از خاصیت است، شکوفه نارنج را میتوان به صورت خشک شده، عرق گیری شده، مربا و…. استفاده کرد و خود نارنج را نیز به صورت طبیعی و آبگیری در فصول مختلف می توان در دسترس داشت چرا که می تواند درمانی برای بسیاری از بیماری های عصبی به خصوص آرامش اعصاب باشد. در واقع دلیل شکوفه های بهار نارنج درخت نارنج است که از خانواده مرکبات به حساب می آید و موطن اصلی اش در کشور چین است. این میوه اولین بار به عنوان مصرف دارویی توسط پزشکانی در قرون وسطی کشف و استفاده شد. بهار نارنج در اصل همان شکوفه درخت نارنج است که در فصل بهار این شکوفه‌ها باعث زیبایی بی اندازه درخت نارنج شده و در فصل پاییز و زمستان تبدیل به میوه نارنج می‌شود. مصرف دمنوش بهار نارنج باعث ایجاد آرامش و کاهش استرس است و تاثیراتی بسیار خوبی بر روی سیستم عصبی دارد. گیاه نارنج بسیار پر کاربرد است به طوری که هم از شکو‌فه‌ها و هم از میوه های آن استفاده می‌شود. این گیاه طبع گرمی دارد و برای افرادی که دارای طبع سردی هستند استفاده از بهار نارنج بسیار توصیه می‌شود. بهار نارنج سرشار از منیزیم،مس، بور، کلسیم، روی، سلنیوم، سدیم، منگنز، پتاسیم و همچنین ویتامین‌های گروه B و C و D است. پرک لیمو دارای طبع سرد و طبع بهار نارنج گرم و خشک است و برای افرادی که طبع سردی دارند بسیار مناسب است. برای کاشت این گیاه نیاز ه بذر بهار نارنج است و در مناطق گرم و مرطوب بهتر رشد می‌کند به این دلیل این گیاه را معمولا در مناطق کاملا شمالی و یا کاملا جنوبی تر می‌کارند.

مهمترین و موثرترین خاصیت بهار نارنج تقویت سیستم عصبی و آرام بخش بودن آن است. این چای در کاهش سردردهای شدید و میگرنی بسیار موثر است. خواص دیگر استفاده از چای بهار نارنج عبارت است از : تقویت معده و سیستم گوارشی و رفع تپش نامنظم قلب اشاره کرد. این چای باعث کنترل حملات قلبی و بروز تشنج نیز می شود.

استفاده از دمنوش بهار نارنج برای آرامش و تمدد اعصاب و همچنین رد کردن قولنج های عصبی بسیار موثر است. برای افرادی که دچار افسردگی و اسپاسم های عصبی هستند استفاده از این دمنوش بسیار توصیه می-شود.

بهبود دستگاه گوارش استفاده از دمنوش بهار نارنج در بهبود دردهای پی در پی شکمی، نفخ معده و یا درد های مداوم آن، حالت تهوع، رفع سکسکه و سو هاضمه بسیار مفید است. درحالت کلی مصرف منظم دمنوش بهار نارنج در رفع بی-اشتهایی بسیار مفید است. بهبود رفتار با افزایش دما در فصل تابستان و افزایش تعریق معمولا خلق و خوی افراد تغییر کرده و احساس بی حوصلگی می کنند. در این زمان، پیشنهاد می‌شود هر روز عصر نصف لیوان عرق بهارنارنج یک قاشق سکنجبین همراه آب خنک میل کنید. رفع بی خوابی همان طور که گفته شد نوشیدن عرق بهار نارنج و چای آن بسیار آرامش بخش است‌. برای داشتن خوابی عمیق و راحت و رفع بی خوابی نوشیدن بهار نارنج بسیار موثر است. البته سعی کنید در نوشیدن آن زیاده روی نکنید.

رفع یبوست مصرف آب بهار نارنج همراه عسل در درمان یبوست بسیار موثر است. در حالت طبیعی بهار نارنج طعمی تلخ دارد و بهتر است با عسل میل شود. بهار نارنج و لاغری استفاده از بهار نارنج در رژیم غذایی بسیار موثر در حفظ تعادل اندام و لاغری است،. بهار نارنج،حاوی مقـادیر کمـی از آلکالوییــدها ماننــد ســینفرین و اوکتوپــامین اســت کــه آگونیست‌های سمپاتومیمتیک مستقیم و غیرمستقیم دارند. با توجه به مواد موجود در بهار نارنج که از غلظت‌های بسیار کم برخوردار هستند که این امر باعث کاهش وزن می شود . استفاده از آن برای لاغری بسیار موثر است. همچنین تحقیقات نشان داده که آلکالوئید سینافین موجود در بهار نارنج با افزایش سوخت و ساز بدن در کنار ورزش و رژیم غذایی باعث کاهش وزن می‌شود.

مصرف بهارنارنج به همراه آب کرفس، جهت استخراج سنگ های کلیه و مثانه و خرد کردن آنها بسیار مفید می باشد.

بهار نارنج سرشار از آنتی اکسیدان است که از بدن در مقابل رادیکال های آزاد محافظت کرده و موجب کاهش خطر ابتلا فرد به بیماری های جدی و مزمن و در نهایت موجب تقویت سیتم ایمنی بدن می شود.

برای رفع بزرگی طحال ، مصرف منظم و مداوم بهار نارنج موثر است.

بهار نارنج مانند چای سبز و دیگر گیاهان دارویی ، غنی از آنتی اکسیدان است که از بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند، همچنین دمنوش بهار نارنج دارای خواص ضد التهاب و ضد آلرژی است؛ بنابراین مصرف چای و دمنوش این گیاه ، در درمان و پیشگیری از سرطان مفید است.

برای تسکین درد های قاعدگی و مشکلات مربوط به یائسگی خانم ها ، بهترین گزینه همیشه استفاده از طب سنتی و گیاهان دارویی است زیرا عوارض داروهای شیمیایی را ندارند. یکی از این داروهای گیاهی ، دمنوش و چای بهار نارنج و عرق آن است. معمولا تغییرات هورمونی در دوران پریودی خانم ها با استرس، اضطراب و ناراحتی های روحی و عصبی همراه است که در اکثر خانم ها این آشفتگی ها با گریه کردن یا واکنش های هیجانی تند تخلیه می شود؛ این بار به جای مصرف دارو و مسکن های شیمیایی، دمنوش های گیاهی از جمله عرق بهار نارنج را امتحان کنید.

عرق و دمنوش بهار نارنج مانند یک تونر آرایشی بسیار عالی برای پوست های چرب عمل می کند. این عصاره را هم برای استعمال خارجی و هم به عنوان نوشیدنی روزانه می توان استفاده کرد ودیگر فواید بهارنارنج:تنظیم تپش نامنظم قلب و رفع اضطراب آرامش بخش و ضدهیجانات دستگاه عصبی، مربای بهار؛ نارنج مقوی معده و ضد تشنج خاصیت ضد سرطانی، ضد آلرژی و ضد التهابی و تقویت سیستم ایمنی بدن درخشندگی و باز کردن پوست صورت با بخور بهارنارنج تنظیم سطح فشار خون با افزایش گردش خون در رگ ها رفع منافذ پوست با آب بهار نارنج رفع غم و افسردگی با عرق بهار نارنج ادرار آور تسکین ناراحتی های سینه بهبود سرماخوردگی با بوییدن بهار نارنج هنگام بروز ناراحتی به افراد مبتلا به بیماری غش مصرف عرق بهار نارنج توصیه می شود. رفع ضعف اعصاب و نشاط آور کاهش شدت علائم یائسگی رفع سکسکه بادم کرده بهار نارنج رفع سرگیجه با استفاده از شربت بهار نارنج

فروش ارزان اسلایسر میوه نرم صنعتی

فروش ارزان اسلایسر میوه نرم صنعتی دستگاه اسلایسر صنعتی میوه و صیفی جات صنعتی، نیمه صنعتی و دستی برای ورقه کردن و خرد کردن انواع محصولات استفاده می شود که هر کدام با قیمت های متفاوتی ارائه می شود. یکی از مراحل ابتدایی تهیه غذا، چیپس، سالاد، میوه خشک و غیره برش و خرد کردن مواد اولیه آن می باشد. زمانیکه مواد اولیه مورد نیاز آشپزی آماده باشد این کار به لذت بخش ترین کار تبدیل می شود. یکی از عواملی که بازار مصرف میوه ها و صیفی جات حلقه شده و خرد شده آماده را گسترش می دهد سرعت انجام دادن این کار می باشد زیرا در مواردی که ظرفیت افزایش پیدا کند استفاده از روش های دستی طاقت فرسا می گردد. لذا بهترین گزینه جایگزین برای این موارد استفاده از اسلایسرها در ابعاد و ظرفیت های مختلف می باشد. علاوه بر این موارد یکی از دستگاه هایی که می توان با صرف هزینه مناسب برای ایجاد مشاغل خانگی در زمینه صنایع مواد غذایی معرفی نمود همین دستگاه خرد کن یا اسلایسر است زیرا در جامعه امروزی به دلیل مشغله کاری افراد تمایل برای استفاده از مواد اولیه و یا میوه خشک و مواد خرد شده غذایی بیشتر و بیشتر شده است.

از اسلایسر میتوان برای چیپس کردن میوه های نرم استفاده کرد.

اسلایسر میوه نرم صنعتی را میتوان از فروشگاهای اینترنتی خرید کرد.

کارخانه اسلایسر میوه نرم صنعتی

کارخانه اسلایسر میوه نرم صنعتی کارخانه اسلایسر میوه نرم صنعتی انواع مختلفی دستگاه اسلایسر تولید کردند.

طراحی و ساخت اسلایسر در مدل ها و ابعاد مختلف باعث شده که به راحتی بتوان موادی را که نیاز به برش دارند را در اشکال مختلف نگینی، خلالی و ورقه ای در سایز و اندازه دلخواه انجام داد. انواع دستگاه اسلایسر علاوه بر آشپزخانه های خانگی جایگاه خاصی در آشپزخانه های بزرگ و صنعتی، کارخانجات تولید چیپس، کارگاه های تولید میوه خشک دارند که با برش مناسب محصولی با کیفیت بالا تحویل می دهند.

اسلایسر میوه دیجی کالا

اسلایسر میوه دیجی کالا اسلایسر میوه را میتوان از سایت معروف وقابل اعتماد دیجی کالا که انواع مختلفی موجود دارند با قیمت های مناسب میتوان خرید کرد.