کارهای شگفت انگیزی که می توانید با لیمو انجام دهید

لیموها با قدرت کاهش وزن، کاربردهای مخفیانه و رایحه شاداب‌کننده‌ شان مورد علاقه ما هستند. گوی های زرد نه تنها سرشار از 100 درصد از دریافت توصیه شده روزانه ویتامین C هستند. یک آنتی اکسیدان قوی که خطر بیماری قلبی عروقی شما را کاهش می دهد و همچنین می تواند چربی سوزی را تا 25٪ افزایش دهد.

برای اینکه بفهمید چگونه آب لیمو می تواند به شما کمک کند و بهترین ظاهر و احساس خود را داشته باشید، این کاربردهای شگفت انگیز لیمو را بررسی کنید. و برای نکات بیشتر، این 15 راه برای کاهش وزن با لیمو را از دست ندهید.

 

 با آکنه خداحافظی کنید

تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه می توان از شر جوش های مزاحم و آثار زشتی که از خود به جا می گذارند، بدون شکستن قلک خود در مطب متخصص پوست خلاص شد؟ خوشبختانه، راه حل شما هزینه تعویض جیبی دارد و احتمالاً از قبل در یخچال شما است! جالب است بدانید که لیمو سیر برای پاک کردن چروک‌ها، جوش‌های سرسیاه و زخم‌های باقی‌مانده آن‌ها عالی است.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک تکه پنبه را در آب لیموی تازه فشرده آغشته کنید (فقط به یک قاشق غذاخوری نیاز دارید!) و سپس هر روز حدود پنج دقیقه آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. این میوه به طور طبیعی می تواند خونریزی را متوقف کند و اسیدیته آن آکنه ملتهب را خداحافظی می کند.

لیمو ترش و اگزالات

 در چشمه جوانی شیرجه بزنید

اگر پوست کمتر از ستاره‌ای شما باعث می‌شود یک دهه پیرتر از آنچه هستید به نظر برسید، به آب لیموی قدرتمند خود روی بیاورید. زدن آب لیمو روی پوست به سفت شدن آن و صاف شدن خطوط ریز کمک می کند و هچنین خوردن شربت آبلیمو با توجه به طبع شربت آبلیمو. برای ادامه تلاش‌های خود برای پیری زیبا، از این بدترین غذاهایی که پوست شما را چروک می‌کنند اجتناب کنید.

 عیوب را پاک کنید

به جای اینکه پول زیادی برای اسکراب های فانتزی خرج کنید، یک نسخه خانگی درست کنید. به سادگی یک لیموترش کامل را در یک شیشه کوچک میسون فشار دهید و سپس به اندازه کافی شکر دانه ای اضافه کنید تا مخلوط غلیظ شود. سپس، پوست خود را با آب گرم بپاشید و لایه برداری کنید! این اسکراب DIY طبیعی صورت و لب های شما را صاف نگه می دارد.

نقاط تیره آرنج خود را پاک کنید

بسیاری از افراد از هایپرپیگمانتاسیون در آرنج و زیر بغل خود رنج می برند، اما چند نفر در واقع می دانند که این تغییر رنگ به راحتی قابل درمان است؟ ما می گوییم زیاد نیست. این ترفند آسان است: بعد از دوش گرفتن، آرنج خود را به آب لیموی تازه آغشته کنید یا یک برش را روی زیر بغل خود بمالید. اگر این کار را هر روز انجام دهید، خاصیت سفید کنندگی میوه معجزه می کند!

قفل های خود را سبک کنید

آیا تا به حال رویای تبدیل شدن به یک بمب بلوند را داشته اید؟ خوب، اکنون می توانید—بدون سفر به آرایشگاه. اگر موهایتان روشن‌تر است (ببخشید دختران مو کلاغی!)، می‌توانید هفته‌ای دو بار از آب لیمو ترش جهرم روی موهایتان برای روشن کردن موهایتان استفاده کنید. آیا برای کل سرتان لیمو ندارید؟ میوه های برش نخورده را به مدت 15 ثانیه در مایکروویو قرار دهید تا آب آن دو برابر شود.

موهای زائد را از بین ببرید

برای تهیه واکس بدن خانگی، آب یک لیموترش کامل را بگیرید و به نصف فنجان شکر اضافه کنید. مخلوط را در مایکروویو قرار دهید تا قهوه ای شود. به هم زدن ادامه دهید تا چسبناک شود. قبل از پخش کردن آن، اجازه دهید موم کمی خنک شود. اکنون تنها چیزی که نیاز دارید چند نوار پارچه ای است و در راه رسیدن به پوستی ابریشمی و صاف خواهید بود.

 سلامت مو

وقتی صحبت از مو شد، مطمئن شوید که تارهای روی سرتان روی A-game خود قرار دارند. مالیدن پوست سر با آب لیمو و گذاشتن آن به مدت نیم ساعت قبل از شستن موهایتان می تواند موهایتان را تقویت کند، شوره سرتان را از بین ببرد و موهایتان را درخشان کند.

برنزه شدن لکه‌ای را برطرف کنید

آیا از وقتی که آفتاب تابستانی پاها و دستان شما را کمی برنزه می کند متنفر نیستید؟ برای از بین بردن لکه های جوراب مانند و دستکش، آب لیمو و پودر لیمو عمانی را با آب و جوش شیرین مخلوط کنید و سپس با این مخلوط، نواحی آسیب دیده را لایه برداری کنید. از آنجایی که آب لیمو و جوش شیرین خاصیت سفید کنندگی دارند، این دو می توانند به تقویت پوست کمک کنند.